Saturday, March 17, 2007

Vedr. Gransking Son

Vestby kommune
Ordfører Tom Anders Ludvigsen
Vedr. Gransking Son
Jeg har i dag møtt Follo distriktsrevisjon i anledning Kontrollutvalgets vedtak om revisor gransking av kommunens saksbehandling av fire store utbyggingsprosjekter i Son. Jeg har ingen formening om hvilke konklusjoner granskerne vil ende opp med, men jeg er av den bestemte oppfatning at distriktsrevisjonen har den nødvendige kompetanse og habilitet til å gjennomføre granskingen på en fullt forsvarlig måte.
I den grad min mening kan tillegges vekt, vil jeg gjøre det klart at etter mitt syn vil det være helt unødvendig å trekke inne ytterligere eksterne granskere. Distriktsrevisjonens arbeide vil både befolkningen og kommunen trygt kunne legge til grunn, og dermed legge sakene bak seg, når konklusjonen foreligger. Bruk av ytterligere eksterne granskere, og derav følgende kostnader, må stå ene og alene på kommunens kappe, og er verken et ønske eller krav fra meg eller adv Danielsens klienter.